En valencià? Naturalment què no!

dijous, de desembre 01, 2005


Segons la darrera enquesta de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, només el 20% de l'alumnat del País Valencià cursa els seus estudis en valencià. Serà casualiat? La davallada de l'ús tant escolar com social del valencià coincideix amb l'entrada, l'any 1.995, del govern del PP a la nostra terra. Sospitós veritat?

La propaganda continua fent el seu efecte i els valencians seguim tragant-nos-ho tot. Però que no ens toquen el nom! I això es pot veure una vegada més estos dies on la justícia dóna la raó a la Universitat de València en el tema de la unitat de la llengua, però... això és una ofensa! Cal que isca una vegada més nostre volgut Pons, aprenent de Goebbels, defensant el valencià, no com a llengua pròpia dels valencians -perquè recordem, segons ell la llengua dels valencians com a espanyols que som és el castellà- sino com a seña de identidad, que només s'utilitza per a fins folklòrics.

Com no els cau la cara de vergonya? Jo puc contar la meua experiència personal. Els meus pares de xicotet -com qualsevol valencià normal- m'apuntaren a línea en castellà -possiblement provocat per l'autoodi que regna entre les ments de la societat valenciana- i jo vaig decidir cap allà 3r d'ESO anar-me'n a línea en valencià. Des d'eixos moments puc dir que estic conscienciat, vaig obrir els ulls i he pogut veure-ho tot més clar. La majoria de gent que va a línea en valencià és igualment discriminada, s'els clava professors que donen la classe en castellà o simplement passen de les línies i t'endosen amb gent inadaptada que a la mínima d'iniciativa d'un professor de donar la classe en valencià et soltaven danos la clase en castellano! i els valencianoparlants calladets. I quan es compleix el tema lingüístics es creen ghettos, fan com separació entre valencians i castellans, encara que els de línea castellana en grant part són valencianoparlants, però de casa només, fora de casa en castellà.

I després que el senyor Camps, que quan parla valencià ho fa per a fer el paperot i anticatalanisme, encara té la barra de dir que defensa el valencià?

En podria contar milers de perles però sino el bloc es faria massa llarg i avorrit. Però bé, és normal que durant quasi 300 anys de repressió la nostra societat estiga tocada, però hem resistit i ara no podem deixar-ho perdre tot.

6 comentaris:

RaFa ha dit...

et dire una cosa, el valencia es la millor llengua que he escoltat mai, teu juro, i això que soc català.

iriS ha dit...

jo estic en linia.. i tinc uan profesora k em dona la clase en castella.. i es un lio!... tens els llibres en valencia i despres de xpplicarte tot ala morralla no entens res!.. mira jo done alternativa... i ens mesclen en els de castella i donen en la meva clase.. pero k som mes de valencia.. i la tia parla castella fins k un dia li vaig dir k perfavor en valencia.. k per alguna cosa estabem en linia i estem al PV!.. també al meu insitut moltissima gent castellana es clava a valencia sols.. xk les klases de kastella fan por.. hi ha cada. element.. wno . .em kalle k menrolle massa.. aeeuu!

Anònim ha dit...

Sort que a les Illes tenim sa llei de mínims, però tampoc és la rehòstia, ja que quan troben s'oportunitat parlen en castellà. Aggggggggggghhhh...

Daniel Monfort ha dit...

Pos a la universitat, pel que diuen, "ni te cuento". Línia en valencià a Alacant, dos assignatures en valencià. Per a plorar.

Anònim ha dit...

Que atrevida es l' ignorancia!

Saps en quants instituts d' Alzira podies estudiar llinia en catala quan governava Joan Lerma? En cap.

Saps en quants pots estudiar ara? En els dos instituts publics.

Saps en quants coleges alzirenys podies estudiar catala quan governava Lerma? En cap.

Ara, en el PP, hi ha determinats coleges que son nomes en catala.

http://www.llenguavalenciana.blogspot.com/

Poker Game ha dit...

It is a special case..